A legújabb próbálkozásom

Próbált már valaki függönyre hímezni?

Egyszerű, sima, minta nélküli organzára?

Az egész a kislányom kollégiumi szobájával kezdődött. Már az első alkalommal kiszúrtam a közel 100 éves , megsárgult és szakadt függönyt. Aztán egy darabig nézegettem a boltokban a függönyöket, de én méreg drágának tartottam. Mígnem véletlen ráakadtam egy darab (3,85 m) maradék függönyre. Semmi minta, egyszínű fehér és az ólom csík az alján. És ami a lényeg, nagyon olcsón. Igaz ez egy kicsit még sok is az ablakra, de a felesleget levágtam,- jelenleg azon próbálkozom-, a függönyt pedig készre megvarrtam ( behúzó, stb.)

Azt hittem ehhez valami speciális kevés öltésszámú minta vagy valami egyéb (általam nem ismert) trükk szükséges, hogy szép legyen a hímzés és ne húzza össze a vékony kis függönyt. Egy álló napig keresgettem a neten róla leírást, tapasztalatokat vagy bármit, de szinte semmit nem találtam. Aztán nekiláttam és próbálkoztam, előbb csak egyszerűbb, később bonyolultabb mintákkal.

fhimzesjpg.jpg

Ismét tanultam valamit: teljesen mindegy milyen mintát hímzünk rá. Nem ez a lényeg. Még a cérna sem olyan fontos. Próbáltam 100% selyem cérnával is, de végül maradtam a megúnhatatlan és csodaszép melírozott hímzőcérnáknál.

Két dolog van, ami a siker titka ( szerintem) : a helyes szálfeszesség beállítása a megfelelő cérnával és a STABILIZÁTOR!

Ha ez jól ki van feszítve, a hímzés nagyon szép lesz. Hát a függöny meg véletlen ott van köztük! Na bumm!

A vízben oldható stabilizátort kimossuk ( csak ahol a minta van) és már kész is. De működik a dolog a téphetővel is.

Auróra dolgozik szorgalmasan, most hímzegeti a mintákat a függönyre. Gyönyörű lesz!!! A lelki szemeimmel már látom.

Megpróbálok képet is feltenni, de ezt a leheletvékony anyagot kicsit nehéz fényképezni.

lady.jpg

Hát már ezért érdemes volt próbálkozni.



11 hozzászólás érkezett ehhez a bejegyzéshez

  1. Ami

    Ez valami csodaszép lett!

  2. ki1csoda

    Ez a cerna nagyon jo!! Egyszer irhatnal arrol, hogy hogy feszited ki pl az ilyen fuggonty, hogy ne huzodjon meg, vagy ez inkabb a stabilizatoron mulik? Engem pl nagyon meglepett, hogy alsoszalkent vekony (sima varro) cernat ajanlott az egyik himzos site…bar emlekeznek melyik…De itt ez nem is menne, mert 2 oldalas a himzes, igaz?
    Udv,
    Kriszta

  3. admin

    Az én személyes tapasztalatom,hogy a stabilizátort kell rendesen befogni a keretbe, a függönyt nem szabad meghúzni.Az alsószál itt is egyszerű fehér pamut cérna.Nem kétoldalas!
    Már elkészült mind a 7 lady, kb.fél méterenként egy.
    Nekem nagyon tetszett. Mosógépben egyszer átöblítettem, így kijött belőle a stabilizátor és kellemes illata lett.

  4. palhen

    Szia!Remek ötlet, és ez is milyen egyszerú!!!Milyen stabilizátort használsz? Karácsony elött kerestem, de amit kaptam, az szerintem nem alkalmas arra, hogy kifeszítsem.

  5. admin

    Szia , én a vízben oldódóak közül a Soluvlies nevű stabilizátort használom.Szuper! A B&Zs Studióban vettem, előre kicsomagolva kapható.

  6. Hajni

    Hihetetlen, hogy egy ilyen csodamasinával milyen gyönyörűségeket lehet alkotni! Csodaszép lesz a függöny :))))

  7. Kisnina

    Szia!
    Nagyon szép lett! Ami a lényeg, hogy ilyen nincs senkinek!!!
    Amint írtad is, hogy az üzletekben meg méregdrágák a függönyök és nincs ilyen szép, egyedi! Ezért szeretnék én is magamnak egy csodamasinát!!!
    Gratulálok!

  8. mums

    Tenyleg nagyon szep, de ezt mar elottem elmondtak.
    Kulonlegessege az , hogy te varrod a sajat fuggonyodre,ez egy nagyon jo erzes kulonosen neked.Az az egy biztos, hogy mindig fogsz gyonyorkodni benne. Nagyon jo a minta valasztas is es a cerna is jo szinvaltos.
    Gratulalok csak igy tovabb !!

  9. admin

    Köszönöm és igyekszem!
    A függönynek is sokkal nagyobb az értéke, az én szememben legalábbis!
    ZSuzsa

  10. mums

    Most esett le a tantusz, hogy Te vagy a Sue, olvasgatva a varras oldalt, na jo jobb keson mint soha.Meg nem arultad el, a rajzot is te csinaltad?
    Gondolom igen mert neked is van szoftvered, ugye jol sejtem? Azert kulon gratulalok, tetszik .
    mums

  11. mums

    Na meg valami ezt erdemes megnezni de mindent, de mindent….
    http://www.cathydefrance.com/ ez a fo oldal denezd vegig nem fogsz csalodni.
    mums

Szólj hozzá Te is!

Oldalak

Témakörök

Keresés

Archívum

2021. december
h k s c p s v
« nov    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Egyebek