Takaró maradékokból…

hozzávalók

Így kezdődött minden:

Előkerestem a sok-sok maradék csíkomat, darabkámat, amiket egyesével kivasalgattam és azonos méretű csíkokra szabtam (3,5 cm).

Majd találomra összedaraboltam és újra összevarrtam, ilyen kis csinos csíkokra…ebből egy hegynyit készítettem.

előkészítve

Majd megterveztem az EQ-ban a takarót. Ez egy méretarányos kép. Nyilván először a blokkot kellett megtervezni, majd ebből a takaró már gyerekjáték volt.

Így már sokkal könnyebb volt kiszámolni, miből mennyi kell és milyen blokkokat kell varrnom.

EQ terv

A stabilizátort kiszabtam előre (48 db-ot), erre varrtam a csíkokat az átlóra, ahogy jöttek egymásután. Csupán csak arra figyeltem, hogy a varrások (ha lehet) ne essenek egybe.

Először 4 csíkot varrtam a minta blokkra, de kevésnek találtam, azaz túl nagy lett volna a négyzet, amit a 4 háromszög kiad. És a csíkok sem fogytak volna eléggé, ezért döntöttem a 6 sor mellett.

összevarrva

Szépen lassan elkészültek a blokkok, varrás-vasalás…… varrás-vasalás….varrás-vasalás….

Voltak olyan blokkok, ahol mindkét felére fekete, vagy fehér háromszöget varrtam ill. pár darab, aminek egyik felére fehér, a másikra fekete került. A megtervezett minta szerint összevarrtam a sorokat, majd a sorokat is egymáshoz.

Íme, összevarrva. 2 este szedegettem ki belőle a stabilizátort, szép kis szeméthalmot képezve evvel. Kár, hogy erről nem készült kép…tanulságos lett volna!

kerettel

Mivel így a takaró még rövid lett volna, ezért döntöttem e mellet a hosszabbítás mellett. Hiszen csíkom még volt bőven, került belőle mindkét végére. Végleges mérete: 145 x 217 cm. (túl nagy ahhoz, hogy a mi kis lakásunkban normális képet készítsek. Ezért csak így tudom megmutatni. Sorry)

Mivel a csíkok igen színesek, ezért próbáltam őket a fehérrel és feketével lecsendesíteni. És a kontraszt is igen nagy, ami itt nagyon jól jött.

És itt következett a Quilt-aerobic, négykézláb, guggolva, térdelve, stb…biztos, ami biztos-összetűztem jó pár biztostűvel a három réteget.

készen

Itt négyrét hajtva és már letűzve látható.

Színes, melírozott cérnával a kedvenc kacskaringós mintámmal tűztem össze a három réteget. Trükkösen a hátlapot nagyobbra hagytam 3,5 cm-el minden oldalon és evvel fejeztem be a szélét.

A takaró meglepetés volt, nagy meglepetés!

 

 

 

 

 

 



5 hozzászólás érkezett ehhez a bejegyzéshez

  1. Ábrahámné Éva

    Zsuzsa ez gyönyörű lett!Nagyon jó ötlet a maradék anyagokhoz!

  2. Ági

    Imádom a maradékos projecteket! Ez fantasztikus lett, nagyon tetszik!

  3. Puskásné Bisztriczky Judit

    Kedves Zsuzsa!
    Szuper ötlet és igazán nagyon jó lett a végeredmény.
    Mindig valami érdekes és praktikus megoldást talá-
    lok Nálad, amit megmutatsz nekünk kevésbé ötletes
    foltvarróknak. Köszönöm! Judit

  4. Kiss Valéria

    Kedves Zsuzsa!

    Nagyon tetszik a takaród. Köszönöm a rendkívül hasznos ötletet a maradékok felhasználásához….:)

  5. admin

    Örülök, hogy mindenkinek nagyon tetszik, én is élveztem a készítését. Bár…a varrós szobámban nem lett nagyobb rend és kevesebb rongy!

Szólj hozzá Te is!

Oldalak

Témakörök

Keresés

Archívum

2021. október
h k s c p s v
« nov    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Egyebek